Tahmafiltri/DPF ülesandeks on püüda kinni heitgaasides leiduvat tahma. Tahma kogunedes kasvab ka tahmafiltri vastusurve, mida mõõdetakse rõhuanduri abil. Peale rõhu tõusmist teatud piirini, algab tahmafiltri põletus (regeneration), kui tagatud on vajaminevad tingimused. Põletuse ajal tõstetakse filtris temperatuur 600
℃, et vabaneda kogunenud tahmast, kui mingil põhjusel jääb protsess pooleli või ei alga on võimalik diagnostika seadmega läbi viia sundpõletus.
Tahmafiltrisse koguneb ka tuhk, mis on mittesüttiv tahke aine ja sellest saab vabaneda ainult siis, kui tahmafilter sõiduki küljest füüsiliselt eemaldada ning puhastada selleks ettenähtud masinaga. Mida rohkem tuhka on filtrisse kogunenud, seda vähem on ruumi tahmal koguneda ja see põhjustab tihedamat tahmafiltri põletamist ning suuremat kütusekulu.
Autol läbisõiduga 100 000km+ on soovitatav tahmafilter pesta koheselt ning järgnev pesu peaks olema järgmise 100 000km pärast, et pikendada filtri eluiga ning vältida selle välja vahetamist.
Selleks, et tagada tahmafiltri ideaalne töö, peab olema sõiduki mootor tehniliselt korras (pihustid, turbo, egr, termostaat jne)
Tahmafiltrisse koguneb ka tuhk, mis on mittesüttiv tahke aine ja sellest saab vabaneda ainult siis, kui tahmafilter sõiduki küljest füüsiliselt eemaldada ning puhastada selleks ettenähtud masinaga. Mida rohkem tuhka on filtrisse kogunenud, seda vähem on ruumi tahmal koguneda ja see põhjustab tihedamat tahmafiltri põletamist ning suuremat kütusekulu.
Autol läbisõiduga 100 000km+ on soovitatav tahmafilter pesta koheselt ning järgnev pesu peaks olema järgmise 100 000km pärast, et pikendada filtri eluiga ning vältida selle välja vahetamist.
Selleks, et tagada tahmafiltri ideaalne töö, peab olema sõiduki mootor tehniliselt korras (pihustid, turbo, egr, termostaat jne)